Rete PAD Paesaggi archeologici diffusi

About us

The archaeological discoveries made in the Bergamo area – between the Cavallina valley and Lake Iseo, along roads leading to the Borlezza valley, the Seriana valley and the Camonica valley – have returned the image of a complex and stratified territory.

Since 2013, the then Archaeological Superintendency of Lombardy has launched an enhancement project in which the sites have become an integrated part of a new cultural landscape.

The PAD Network promotes shared paths of knowledge, accessible to all, to discover this territory.

Read
more

Places to visit

Read
all

Educational activities for schools
(Italian language only)

I nostri siti sono visitabili da gruppi scolastici che vogliono immergersi per una giornata intera nel magnifico mondo antico, giocando, sperimentando, divertendosi e imparando.

 


Scopri di più

The loan box project
(Italian language only)

Porta in classe la storia! La “Loan Box” è un progetto didattico che mette a disposizione delle scuole vere e proprie scatole contenenti riproduzioni fedeli di reperti archeologici che permettono ai ragazzi di toccare con mano la cultura che ci ha preceduto.


Scopri di più

Family-friendly activities
(Italian language only)

Le nostre porte sono aperte anche alle famiglie che vogliono vivere concretamente la scoperta dell’antico attraverso percorsi e laboratori di apprendimento che rendono l’esperienza indimenticabile.


Scopri di più